Ateliere introductive de arte pentru copii in comuna Dumbrava, Prahova

Pe 9 iunie 2021 au avut loc 3 Ateliere Introductive de Arte ale proiectului IMPACT – Incluziune si Motivare prin Arte a Copiilor si Tinerilor, in Comuna Dumbrava, Judetul Prahova, satele Ciupelnita si Dumbrava, in cele 2 structuri ale Scolii Gimnaziale Invatator Nae Nicolae.

39 de copii plini de energie au avut oportunitatea sa se exprime prin miscare, desen, muzica si scenete de teatru.

Primul grup de copii de la Scoala din Ciupelnita, dupa jocurile de cunoastere, miscare si ritm in care copiii s-au dovedit a fi foarte talentati, acestia au creat 2 scenete de teatru pe teme date. Copiii au pus in scena prin jocuri de rol, situatii de bullying si discriminare din viata lor, constientizand valori precum toleranta si egalitatea de sanse, intr-o formula adecvata vietii de zi cu zi.

Cu aceasta ocazie, cativa dintre copii au avut ocazia sa isi manifeste calitatile organizatorice si toti au interpretat roluri, fiind entuziasmati de propriile abilitati.

In cel de-al doilea grup, alaturi de jocurile de cunoastere si de miscare, copiii au desenat scene din viata lor avand ca tema sa exprime in imagini cine sunt ei, ce au de daruit lumii si ce doresc ei sa primeasca de la ceilalti. Exercitiul a fost o ocazie pentru copii sa exprime prin desen emotii, sa isi defineascaa identitatea, in majoritatea cazurilor aceasta fiind legata de familie, frati si surori, sa isi defineasca visurile.

In cel de-al treilea grup de copii de la Scoala din Dumbrava, in cadrul jocului Valorilor, au exprimat situatii emotionante din viata lor, situatii in care s-au simtit exclusi, raniti pe nedrept, discriminati.

Copiii au avut oportunitatea sa isi exprime emotiile, sa inteleaga situatiile din alte unghiuri de vedere, dorind ca in cadrul proiectului sa se implice in promovarea valorilor tolerantei si respectului reciproc. 

Proiectul “IMPACT – Incluziune si Motivare Prin Arte a Copiilor si Tinerilor este finantat prin Programul Dezvoltare locala, reducerea saraciei si cresterea incluziunii romilor“, Apelul Educatie incluziva pentru copii si tineri in situatii de risc, Granturi Norvegiene.