ATELIER DE PICTURA, DEZVOLTARE PERSONALA, CONSILIERE PENTRU PARINTI SI COPII, COMUNA DOMNESTI, JUDETUL ARGES

La Centrul de Zi pentru Copii și Tineri cu Dizabilități Șanse Egale, din comuna Domnești, județul Argeș au avut loc ateliere de dezvoltare personală și consiliere pentru copii cu CES și părinții acestora, în cadrul proiectului IMPACT, la acestea participând în jur de 40 de părinți și copiii acestora.

Atelierele au fost facilitate de către Zâna Maria Barău, managerul proiectului și consilier în dezvoltare personală, Cătălina Dinu, psiholog, și echipa de pictură coordonată de George Moscal, lector universitar și doctor în cadrul Universității Naționale de Arte București.

În cadrul acestor ateliere au fost abordate teme precum nevoile copiilor, stima de sine și cum le dezvoltăm independența copiilor. Cătălina Dinu, psiholog a explicat părinților care sunt categoriile de nevoi și cum pot aceștia să își susțină copiii în a își satisface nevoile de siguranță, stimă de sine, sociale și de autorealizare. De asemnea, psihologul le-a prezentat ce este stima de sine și ce pot face pentru a își susține copiii în a și-o dezvolta și cum o stimă de sine crescută îi ajuta în mediul școlar, profesional, dar și în viața personală.

O altă tema centrală a atelierului a fost independența copiilor, prezentându-se pașii pe care orice persoană îi urmează pentru a deveni independent. Acest proces este unul amplu, care începe de când ne naștem, moment în care suntem în perioada de simbioză, în care suntem dependenți de persoanele care ne îngrijesc, urmând ca pe parcursul vieții  să devenim din ce în ce mai independenți, până la o autonomie totală. 

Părinții ghidați de George Moscal și echipa lui, au pictat împreună cu copiii lor pe clădirea Centrului de Zi pentru Copii și Tineri cu Dizabilități Șanse Egale copaci. Fiecare familie a scris lângă copacul ei valorile lor personale. Acest exercițiu artistic a avut ca scop crearea unui spațiu în care copilul și părintele colaborează pentru a crea ceva laolaltă care să reflecte conexiunea părinte copil, dar și valorile comune ale acestora. În cadrul acestui exercițiu, copiii au fost cei care i-au îndrumat pe părinți să picteze, dat fiind faptul că majoritatea părinților nu a mai pictat din școala generală. Astfel, părinții au avut ocazia să le ofere mai multă autonomie copiilor și să le urmeze sfaturile legate de pictat, dar și să se conecteze cu propriul lor copil interior.

Proiectul IMPACT – Incluziune și Motivare Prin Arte a Copiilor și Tinerilor este coordonat de către Asociația de Arte și Spiritualitate ZAN ART și este  finanțat prin Programul Dezvoltare Locală, Fonduri Norvegiene, avand ca scop dezvoltarea educației incluzive, echitabile, de calitate prin intermediul artelor.